TOP 10 любими български филми и сериали

Follow my blog with Bloglovin

Предстои един от най – хубавите празници, който аз задължително свързвам с време, прекарано уютно вкъщи със семейството и любимите хора. Навън е студено, вечерта настъпва рано и в наближаващите почивни дни, особено след „тежките“ софри и празненства, ви предлагам моя лист с любими български филми и сериали, които си струва да  гледате, ако още не сте, или пък защо да не повторите… през зимата нощите са дълги 🙂

Подреждам ги хронологично и се надявам, че ще им се насладите, поне толкова, колкото и аз:

1. С деца на море (1972 г.) – една комедийка, пълна с лафове и лятно настроение. Оттук и лафът : „А какво е командировка? Когато ти плащат е командировка, когато ти плащаш, е курорт.“ – хубаво е човек да знае къде е границата 🙂

bg filmi s deca na more

2. Всичко е любов (1979 г.) – българският вариант на романтичните американски филми с момчето – бунтар и примерното момиче. Много по – въздействащ обаче за мен и дори, когато го гледам сега, не ми се струва изтъркан. Имам си и поне два любими цитата от филма, които звучат много истински и красиво:

„Аз не те задържам. Аз не искам любов от тебе. Аз, ако исках любов от тебе, щеше да стане като търговия. Любовта нищо не иска. Тя трябва да е като дишането. Вдишваш, издишваш. Навън, навътре, без да мислиш. И с нас искам да е така. Да не мисля кога вземам и кога давам.“

bg filmi vsichko e lubov

„Аз не знам какво е щастие. Знам така – ако човек иска нещо да се повтори, значи му е било хубаво.“

3. „Дами канят“ (1980 г.) – емблематична роля за Стефан Данаилов и български вариант на Казанова 😉

bg filmi dami kanyat

„Ау, ти знаеш ли, че имаш страшни очи!“ – безсмъртна реплика 🙂

4. „Куче в чекмедже“ (1982 г.) – филмчето за едно много сладко детенце, (така си го представям винаги аз), а момченцето вече сигурно е дядо :).

„Татко каза, че ще ми купи колело, обаче друг път.“ – детско, наивно и винаги предизвикващо усмивка 🙂

bg filmi kuche v chekmedje

5. „Оркестър без име“ (1982 г.) – както казва Катето Евро: „Ще ви изпея една песен, в която се говори за любов, раздяла и още нещо…“

Така е…, в любовта винаги има „и още нещо“!

bg filmi orkestyr bez ime

6. „Вчера“ (1988 г.) – един от любимите ми филми, може би защото действието се развива в Английската гимназия в град Пловдив, на която и аз бях възпитаник няколко десетилетия по – късно.  Винаги съм се чувствала горда от този филм, а песента винаги ме разчувства, защото там и аз намерих най – близките си приятели, които биха сторили всичко за мен, а съответно и аз за тях!

„Вчера може, днеска – не“

bg filmi vchera

7. „Тя и той“ – продължавам с един сериал, който макар че е адаптация по чужда продукция, ми беше много любим, вероятно защото малко си приличаме с главната героиня Силвия.

„Милоо…“

m238910a710

8.“Революция Z“ (2012 г.) – беше много свежо сериалче, тийнейджърско, първа любов, музика и готини млади хора.

bg seriali revoluciya z

9. „Дървото на живота“ (2013 г.) – сериалът е исторически, направен по мотиви от романа „Битието“ и на мен ми се стори интересен прочит на историята.

bg seriali dyrvoto na jivota

10. „Живи легенди“ (2014 г.) – завършвам с един филм на Ники Илиев, който ме грабна заради историята на приятелите от детинство и интерпретацията на темата за вечното приятелство, което независимо колко време минава, винаги е там някъде!

bg filmi jivi legendi

Е, на всички вас пожелавам топли празници. Отделете време на любимите си хора и заедно правете всички онези неща, които ви правят щастливи! Нека очите ви да греят, а усмивката винаги да ви озарява :*

2 thoughts on “TOP 10 любими български филми и сериали

  1. Pingback: Movie and book Sunday: Tres metros sobre el cielo/ Three metres above heaven/ Три метра над небето | smileystylelady

  2. Pingback: Best of the week #22 – Movie time, Fashion, how to look good on photos and more… | smileystylelady

Вашият коментар

