Books recommendation from 2016/Книгите, които харесах през 2016г.

Follow my blog with Bloglovin

For English you can use the Google Translate Widget on the sidebar →

Здравейте усмивки,

Неделя е и аз отново се опитвам да намеря време да се отдам на любимото си занимание – четенето на книги. Няма друга такава всепоглъщаща дейност, която да те отнася на толкова различни места и да ти открива прекрасни светове, идеи, мисли и герои. Художествената литература за мен не е просто развлечение, а начин да обогатя културата си, речника и израза. Винаги съм се опитвала да чета най – разнообразни жанрове и да не се ограничавам в определени рамки, за да мога аз самата да разграничавам пошлото от стойностното. Разбира се, нямам претенции, че чета само всепризнати за шедьоври книги (ни най – малко), затова и подборът днес може да се стори на някого твърде разнообразен.

Ако трябва да правим равносметка, през 2016 – та година успях да прочета 85 книги и тази година съм си поставила малко по – висока цел – 90! Да видим…А ако се питате защо ви препоръчвам едва 1/10 от това, което съм изчела – това за мен са по – скоро ориентир като стил, като автори, като жанр, от които вие може да откроите други свои предпочитани произведения. Все пак, книгите са много лично нещо и да се осмелиш да препоръчаш нещо на някого, си е доста сложна работа!

Но да започваме със списъка и се надявам да споделите и ваши лични впечатления, ако вече сте прочели нещичко от тях или ако решите да ми се доверите :):

1. „Момичето от Дания“ – Дейвид Еберсхоф/“The Danish Girl“- David Ebershoff – сигурно много от вас са гледали филма, който също беше наистина докосващ и впечатляващ, но за мен историята под формата на книга си остава по – въздействаща! Написана по действителната история на Лили, пред нас се разкриват мислите, терзанията, желанията на пионера в транссексуалното движение. В книгата много по – подробно е засегнат въпросът за (според мен) саможертвата, която съпругата на Ейнар извършва, оставайки до него в най – трудните моменти и подкрепяйки го в трансформацията не само физически, но и духовно. Една история за истинската, безусловна любов и за жертвата, наред с  търсенето на истинското аз и готовността да бъдеш това, което желаеш, дори ако това означава да погубиш себе си.

2. “ Японският любовник“ – Исабел Алиенде/ „The Japanese Lover“- Isabel Allende – на базата на един цитат от книгата, се вдъхнових за поста за Monday inspiration #32 – Happiness/Щастието и за мен цялата книга беше едно усещане за нежност, спокойствие и красота.  Героите бяха много „живи“ и ми хареса как авторката беше успяла да им придаде толкова различни чувства и емоции. Наглед любовната история е също и разказ за оцеляване, борба, забранена любов, която оцелява с десетилетия и приятелство и загриженост. Исабел Алиенде пише много увлекателно и я препоръчвам.

3. “ Момичето, което бях“ – Джоджо Мойс/ „The Girl You Left Behind“- Jojo Moyes – в блога вече има ревю на „Аз преди теб“ от същата авторка и като цяло аз харесвам повечето й книги. В тази се преплитат две истории от миналото и настоящето и две героини, които се борят с всички сили за това, което обичат. Имаше романтика, имаше история (окупацията на германците), имаше мистерия и накрая…справедливост.

4. „Неверни кафяви очи“ – Ханде Алтайлъ/ „Kahperengi“- Hande Altayh –  не подходих с високи очаквания към книгата, а тя се оказа доста добра.. В интерес на истината съм засичала по българска телевизия сериал с имената на героите (предполагам, че е направен по откъси от книгата), но не съм го гледала и не знам доколко е достоверен. Историята проследява пътя на Нарин от  малко градче до огромния Истанбул и премеждията, които тя преодолява; хората, които среща по пътя си и как това израстване й повлиява. Книгата за мен беше ценна, защото тази млада жена в течение на времето осъзнава много общовалидни истини, които само личният опит може да разбере. “ Самотата не е да си сам, тя е да се опитваш да избягаш от това, че си сам.“

5. „Оризовата майка“ – Рани Маника/ “ The Rice Mother“- Rani Manika – книга за живота на една майка, която сама се превръща в глава на семейството и се опитва с всички сили да осигури по – добър живот на потомството си. Тя обаче се среща с много от жестокостите на съдбата – от това да гледа изтезанията на децата си от японците през Втората Световна Война до борбата да ги измъкне от пороците на живота, които ги дебнат навсякъде. Широко застъпен тук е образът на майката като централен в семейството, представена е като орлица и закрилница, но въпреки това поразително е колко различни израстнаха децата й и в какви хора се превърнаха. Една сага за няколко поколения, представена от различни гледни точки, които преплитат в себе си любов, омраза, предателство, грехове, смях и тъга. Смятам, че особено ще докосне тези от вас, които имат деца, защото винаги за нас остава неясен отговорът на въпроса:“ Има ли какво да направя, за да се превърне детето ми в стойностен и достоен човек?“ И накрая ще завърша с един много силен цитат от книгата: „ …любовта на детето никога не е равна на болката, която изпитва майката. Тя е дълбока и сурова, но без нея майката, не е истинска майка. “ 

6. “ Джинджифиловата къща“ – Карин Герхардсен/ “ The Gingerbreadd House“- Carin Gerhardsen – тази и следващата книга са за любителите на скандинавските криминални трилъри и наистина препоръчвам конкретно тях, както и останалите от авторките. Конкретно обсъжданата под номер 6 е една история за отмъщението, което провокира няколко убийства, Малко ми е трудно да обсъждам крими истории, без да разкривам много от действието, затова оставям на вас да й се насладите.

7. „Ледената принцеса“ – Камила Лекберг/ „The Ice Princess“- Camila Laeckberg –  още една книга, която до последната страница имаше какво да разкрие на читателя и да го държи в напрежение. За мен крими трилърите са идеален начин за разпускане и малко тренировка на ума в разгадаване на загадката 🙂

8. “ Ана Каренина“ – Лев Толстой/ “ Ana Karenina“ – Leo Tolstoy – и за финал една класическа история за обречена любов. Любовта между Ана, която не е щастлива в своя брак, и граф Вронски, с когото изживяват тайна връзка. Чела съм историята като тийнейджърка, но тогава не разбирах трудния и невъзможен избор на Ана да остави дори детето си, за да последва своя любим и готовността й да изпадне в пълна социална изолация и да понася презрението на онези, които преди са й били приятели. Тя наистина се превръща в жентъра на целия разказ и нейната трудна съдба разкрива каква цена понякога трябва да заплатим, за да постигнем щастието. А дали тя ни прави щастливи? Това е класика, която за мен е задължителна и въпреки на моменти твърде описателния стил на автора, си струва всяка една секунда и думичка от нея. Мен лично ме накара за пореден път да преосмисля изборите си, смисъла и какво е щастието за мен. И за край отново един цитат, който съм си отделила: “ …винаги съм те обичала, а щом обичаш, обичаш целия човек такъв, какъвто е той, а не какъвто искаш да бъде.“

Преди време бях пуснала и няколко препоръки за друг един мой любим жанр: психологическите трилъри: 3 thrillers I liked lately/3 трилъра, които харесах напоследък.

Амии…,не ми остава нищо друго, освен да ви пожелая приятни мигове с избраните произведения и да ви чакам отново утре, когато ще прочетете моята селекция на интересни линкове от изминалата седмица!

Голяма усмивка за всички!♥

 

One thought on “Books recommendation from 2016/Книгите, които харесах през 2016г.

  1. Pingback: Best of the week #6 -Concealing and contouring, „magic shoes“, funny trends back from ’00 and more… | smileystylelady

Вашият коментар

