City tour of Marseille/ Градски тур в Марсилия

Follow my blog with Bloglovin

For English you can use the Google Translate Widget on the sidebar →

Здравейте усмивки,

Дойде ред и на втората спирка от нашия кратък средиземноморски круиз, а именно – вторият по големина град във Франция и най – голямо пристанище в Средиземно море – Марсилия.

Градът ни посреща сутринта със слънчево и приятно време и затова бързо се отправяме към автобуса, предназначен за нашата екскурзионна група (както писах и двете екскурзии – Барселона и Марсилия – бяха организирани от Costa Cruises). Излизането от пристанището става по – бавно и гледката не е толкова впечатляваща като в Барселона. Оказва се, че портът не е съвсем близо до града и пътят до там минава през доста индустриални сгради, докове и други не толкова впечатляващи постройки. Дотук може би ми беше малко разочароващо.

Минахме покрай една от известните забележителности – катедралата на Марсилия, която видяхме само отвън и продължихме към старото пристанище. Там е и бих казала „сърцето“ на града, откъдето започва главната улица. Оттук може да се хване корабче, за да се посети замъка Ив, познат на всички ни от романа на Дюма за „Граф Монте Кристо“, както и другите острови, заобикалящи града. Със сигурност това е място, което си заслужава да се посети, но този път то не влиза в нашия график. Районът около пристанището е доста пренаселен, тук се провежда и рибният пазар, както и в уличките около него видяхме още няколко пазари, откъдето може да се купят сувенири и типичните за района лавандулови сапуни.

Продължаваме и към най – живописната част от екскурзията, а именно – разходка с бусчето по La Corniche. Това е дълъг 5 км булевард, който минава покрай Средиземно море. Намира се в южната част на града и тук се намира „кварталът на богатите“ в Марсилия. През 1963 година е бил кръстен на президента Джон. Ф. Кенеди. Има три монумента по дължината си, на които си струва да се спре и да се наслади човек на гледката към островите и морето. Малко съжалявам, че не съм тук по залез слънце, защото предполагам, че пейзажът ще е умопомрачителен. Това беше и частта от града, може би заедно с катедралата Notre Dam de la Gard, които бяха най – впечатляващи за мен. Тук атмосферата няма нищо общо с града, някак си го има усещането за почивка, спокойствие и уреденост.

Следва и може би най – известната забележителност – катедралата Notre Dam de la Gard, която е разположена на хълм и се извисява над града. Дори и отдолу изглежда величествена, а когато пред нас се разкрива в цялата си прелест, определено застиваме. Позлатената статуя на Богородица и младенеца блести на яркото слънце и пази града. Вътре също всичко е великолепно със златните орнаменти, а панорамата отвисоко на града те кара да затаиш дъх. Малко притеснителни ми бяха полицаите със извадени карабини, не знам дали постоянно е така, но ние бяхме веднага след атентата в Париж, при който бяха убити полицаи. Чувствах се неудобно на територията на това свято място. За съжаление световната обстановка е доста напрегната и е неизбежно…

След престоя ни на хълмчето, до което се качва и атракционно влакче и превозът с него би бил много интересен, шофьорът ни връща по тесните улички до старото пристанище за разходка и по кафе. Тук районът е доста мръсен и непривлекателен. В кафето почти не говорят английски, но се разбираме за по кафе, сладолед и макарони 🙂

Обратно на кораба и подреждайки снимките и припомняйки си емоциите и впечатленията, си мисля, че Марсилия не беше любов от пръв поглед. Убедена съм че има още много какво да се открие в нея, още повече, че тя е и столицата на Прованс, но първото посещение за мен не беше УАУ!

Следващият път бих се разходила извън града и посетила крепостите, които го обграждат. Може би бих почивала покрай Лазурния бряг в някое апартаментче по La Corniche 🙂

image-0-02-05-28dab02ada6e1977a08fcde376819c1d74330edeb8e966b893ecaa0dbd763afc-V-01wp-1494069326574.image-0-02-05-e172e64f218ad15920998463f9deece909bcdcfddc9603aa04e9f938bb277ed2-V-01image-0-02-05-65ba6b96781efeb8127f0128ea879edbe1bd5d46f4515553a8d536042e5326dc-V-01image-0-02-05-028a7c13feb69cecf7f38a1badc7bf332075868a8a6c449bb5c0b9cd67d261e1-V-01wp-1494069493884.image-0-02-05-a97c50ce5229eac3609fa7e73023230370967c65cc2facbde4e11d6355611a2b-V-01image-0-02-05-2615ae59a070c214df94b44cdbd31d9be209f919bce5175ba5102e918fad657f-V-01

А Вас се надявам да съм ви пренесла за няколко минути там и ще се радвам, ако имате снимки и споделите мнение за Прованса 🙂

Приятна неделна вечер, усмивки и ура за почивните понеделници!

2 thoughts on “City tour of Marseille/ Градски тур в Марсилия

1. Pingback: What I’ve learnt on my first Costa Cruise/Какво научих на първия си круиз с Costa? | smileystylelady

2. Pingback: What I’ve learnt on my first Costa Cruise/Какво научих на първия си круиз с Costa? | smileystylelady