Digital Detox or how much time can you spend without your phone?/Дигитален детокс или колко време може да прекараме без телефона си?

Follow my blog with Bloglovin

For English you can use the Google Translate Widget on the sidebar →

Здравейте усмивки,

Още в началото на поста си признавам, че аз съм от хората, които като че ли са срастнали с телефона си. Сигурно през 15тина минути рефрешвам социалните медии и проверявам за имейли, нотификации и всякакви подобни разсейващи ме неща. Да, обаче в последно време забелязвах как го правя, не само когато имам свободно време, но и по навик почти непрестанно. И ако не сте се припознали в горните редове, направо ви се възхищавам…Компютрите, смартфоните и социалните мрежи дотолкова са обсебили ежедневието ни, че понякога сме твърде много „там“, без да обръщаме внимание на реалността, която се случва около нас. Миналата година в поста си: Повлияни ли сме от социалните медии?/Are we influenced by the social media? се опитах да се докосна до темата доколко се влияем и „живеем“ във виртуалната реалност и още тогава си поставих за цел да се опитам да се подложа на кратък дигитален детокс и да разбера „Мога ли всъщност без телефон и Facebook?“

facebook social media

Вие как мислите? 🙂

Всъщност дигиталният детокс представлява стратегия, която предполага максимално да изключим електронните устройства от живота си за определен период от време и да „презаредим“ съзнанието си. При мен предизвикателството беше замислено още в началото на годината и бях планирала докато сме на кратката круизна екскурзия да се опитам минимално да използвам телефона си. Тъй като така или иначе в открито море интернетът и телефоните излизат по – скъпо от обичайните роуминг тарифи, бях решила да изключа телефона си. Всички постове в блога бяха подготвени предварително и дори психически бях подготвена да не ровя много много, дори и на места, на които ще имам достъп до Интернет 🙂

Тук обаче се получи още по – добре, защото по път за летището аз установявам, че съм си забравила телефона и тъй като връщане не бе предвидено в програмата си останах напълно без телефон и интернет за цели 4 дни! (Тук е моментът да вметна, че се оказа, че телефонът ми е останал между седалките в колата и си ме чакаше чинно на паркинга на летището). А какво беше чувството?

Хм, ще излъжа, ако кажа, че първият ден постоянно се стрясках, че пропускам нещо, че нещо не е както трябва (нямах постоянно телефон в ръцете). Притеснено ми беше, че постовете няма да са по график (донякъде май бях права, защото постът за любимите цитати се оказа не съвсем правилно настроен от мен), но…това са разбира се, „бели кахъри“ както казват по – възрастните хора 🙂

Какво му е хубавото на дигиталния детокс? – И за да не навлизам само в лични подробности, ми се иска да се опитам да извадя няколко (за мен) важни заключения от прекараните 4! дни без телефон:

  • чувстваш се много по – свободен, без телефон не следиш постоянно за това кой какво е писал, какво ново по новините и прочие
  • оказваш се с повече време за хората около теб – в това сигурно доста майки ще се припознаем, но цъкането по телефоните в голяма част от свободното ни време , донякъде ни отнема от това да го прекараме с децата си, да ги изслушаме и да поиграем с тях. И при мен е така, признавам си!
  • особено на почивка, когато няма нужда от строги графици, не си гледаш постоянно часа и входящата кутия за нови съобщения и задачи.
  • отърсваш се от преживяванията на всички приятели, които се споделят в мрежата и се съсредоточаваш върху твоите собствени.
  • оценяваш песните на птичките (в моя случай гледката на вълните)
  • когато седнеш в заведение се наслаждаваш на обстановката около теб с изчистено съзнание и не се забиваш да ровиш в телефона. Познато, а? 🙂

Сигурно мога още много да разсъждавам по тази тема и все пак в заключение ще кажа, че моят личен опит да се откажа за малко от социалните медии и интернет комуникации беше успешен и бих повторила. Това, което може би ми липсваше, бе камерата на телефона, защото на моменти ми се искаше да уловя нещо точно определено за секунди, но не смятам, че това е голяма драма. Това, което ми помогна на мен беше фактът, че съм на ново място, тоест поглъщах с всички сетива това около мен и може би това, че нямах телефонен апарат с мен, тоест никакъв достъп до Интернет и не се разсейвах от разни получени нотификации на екрана.

Със сигурност е трудно съвсем да се изключиш от всичко, но не е лошо понякога за ден – два да си спрем достъпа до интернет, да отидем на някое прекрасно място и да си починем качествено, Защото, съгласете се, каква почивка може да е, ако постоянно сме в търсене на перфектната локация за идеалното селфи, което да постнем в Instagram 🙂

Аз лично планирам да пробвам отново за някой уикенд през лятото и се надявам да успея отново да издържа, този път без да забравям телефона си, а да тренирам волята си 🙂

digital detox

Ще се радвам, ако споделите опит по темата както и по какъв начин успявате да се дистанцирате от социалния живот онлайн, за да се посветите на любимите хора? Защото щастието със сигурност не се крие в лайковете, а във възможността да споделяме прекрасните си преживявания със семейството и истинските приятели не през екраните, а в реалния живот!

Вашият коментар

